تسهيلات شديد براي ازدواج فوري (طنز)
 
نم نم بارون
 
 
شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:58 ::  نويسنده : نعیمه
در خوبي ازدواج هرچي بگوييم كم‌گفتيم. حالا اين كه چرا بعضي از رفقاي هنرمند و طنزنويس ما زدند عيالشان را طلاق دادند، ربطي به ما ندارد.

از چيز خوب همه بايد تعريف كنند ؛ اگرچه يك چند نفري، عروس تعريفي‌شان ناجور از آب درآمده باشد. از حيث فلسفي، استثنا را نبايد با كليت قضايا قاطي كرد. مگر كه كل آن قضيه يك استثنا باشد كه تكليفش روشن است.

در طول تاريخ بوده‌اند كساني كه با اصل ازدواج مشكل شخصي داشتند ؛ فلذا دست به القاي شايعات بي اساسي زده‌اند كه به كوري چشم آنها در هيچ جوان برومندي اعم از دختر و پسر به هيچ شكل ممكن كارگر نمي‌افتد. مگر در مواردي كه كارگر بيفتد.

همه بايد در چارچوب موازين لازم دست در دست هم بدهند و علاوه بر اين كه ميهن خويش را مي‌كنند آباد؛ سر راه خود، فكري هم به حال ازدواج جوانان و آباد كردن خانه مشترك آنها نمايند. در اين راستا، ملت و دولت، هر دو بايد سهيم و دخيل باشند. «همسايه‌ها ياري كنيد، تا من همسرداري كنم»؛ يعني همين ديگر! حتما كه نبايد از آن تعبير منفي شود برادران و خواهران من!

مهرداد بذرپاش كه سابقا مديريت كارخانه خودروسازي سايپا را به عهده داشت و همزمان، مديرمسوولي روزنامه وطن امروز را مي‌كرد(و ما از كارهاي ديگرشان خبري نداريم)؛ در دولت دهم به خاطر همين اشراف به موضوع و تخصصي كه داشت، مسووليت سازمان ملي جوانان را به اصرار ديگران متقبل شد. ايشان اخيرا در مراسم گشايش نخستين جشنواره زوج خوشبخت ايراني، به برخي تسهيلات جديد دولت براي توسعه و تعميق امر ازدواج اشاراتي كرده است كه جاي بسي خوشحالي زائدالوصف دارد. ذيلا به طور فشرده به برخي از اين تسهيلات اشاره مي‌شود:

1- افزايش وام ازدواج از 4 ميليون به 5 ميليون

2- حذف ضامن براي اخذ وام و اكتفا كردن به همان چك و سفته

3- دوبرابر شدن حقوق سربازان متأهل نسبت به سربازان مجرد

4- نزديك كردن محل خدمت سربازان متأهل به منازلشان

پيشنهاد‌هاي بيشتر: از آنجا كه مدير سازمان ملي جوانان توجه ويژه تمامي سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي به موضوع ازدواج را در شرايط حساس كنوني ضروري دانسته‌اند؛ لهذا علاوه بر موارد تسهيلاتي فوق، مواردي هم ما داريم كه به شرح زير، رو مي‌كنيم. لطفا برويد كنار!

1- وزارت نيرو، نرخ آب و برق زوج‌هاي متأهل را چنان بكشد پايين كه زوجين به محض ديدن قبض مربوطه، از فرط شادي، جيغ بنفش بكشند و افراد يالقوز هم تحت تأثير اين صحنه رمانتيك شديدا به عمل ازدواج تشويق شوند.

2- وزارت صنايع سنگين و سبك، طوري كه سنگين باشد، قيمت انواع خودرو را براي افراد متأهل به اندازه‌اي پايين بياورد كه هر زوجي لااقل بتواند يك خودروي سبكي براي پيش بردن امور خود و داغ كردن كانون گرم زندگي مشتركشان بخصوص در روزهاي تعطيل هفته كه هوس مي‌كنند بروند بيرون شهر تهيه كند.

3- وزارت بازرگاني، تا مي‌تواند قيمت اقلام خوراكي نظير نان و برنج و نخود و لوبيا و گوشت و مرغ و... امثالهم را براي اشخاص متأهل كاهش دهد تا آمار ازدواج افزايش نشان دهد. به هر حال، همه بايد يك نخودي در اين آش خاله بيندازيم. آشي كه بالاخره به پايمان حساب مي‌شود. و اين شتري است كه در خانه هر كسي مي‌خوابد. ولو خانه خاله باشد. مگر دخترخاله نمي‌خواهد ازدواج كند؟!

رضا رفيع



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید، نظر فراموش نشه لطفا
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 49
بازدید کل : 67980
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1